Respekt…løst?

Godt og vel et enkelt år + en lille håndfuld måneder med bopæl i hovedstaden er nu gået. Indtil nu har København været fine & dandy for mig- med stribevis af positive oplevelser. Indtil sidste uge. Indenfor de sidste 10 dage, kan jeg tælle to forsøg på lommetyveri på mig selv, og oplevet et enkelt forsøg på røveri i supermarked med kniv. Udover at det har været mindre gode oplevelser, er det der irriterer mig absolut mest, den respektløshed man som person kan få sig selv til at byde overfor andre. At være så fuldstændig ligeglad og hensynsløs overfor sine medmennesker, at man direkte fysisk gå hen og forsøger at hive kreditkort og telefon op af lommen på en anden person – eller truer andre mennesker med et våben, er så fjernt fra min idé om virkelighed. Nærmere detaljer vil jeg ikke oplyse- min pointe er intentionen med disse personers handlinger, som jeg finder stærkt forkastelige og helt til grin.

-‘Mutual respect is the foundation of genuine harmony.’- Dalai Lama

Nu vil jeg se frem mod weekenden, som skal bruges i selskab med familien hjemme i Struer. Hvis vi ikke ses i Struer, kan du slå et smut forbi Twitter eller kom og sig hej på Skype (danielhojlund).

Ciao, og rigtig god aften i selskab med Justin “DeYarmond Edison” Vernon.

Leave a Reply

